Mage, mage, mage

Japp, nu börjar det bli lite tjatigt att bära omkring på magen. Halsbrännan blir bara värre men igår åkte jag till Apoteket så jag fick prova en annan variant mot min bränna. Galvison heter den och det funkade bra hela natten, så nu vaknar jag bara när jag måste röra på mig. Det värker i bäckenet och drar något fruktansvärt i magen när jag försöker byta ställning. Jag sover nu med två kuddar under huvudet, en mellan knäna och en som ligger under magen (jag sover på sidan).

V37+4

Jag bjuder på en bild idag, vecka 37+4. Min dotter är född 38+5, hoppas jag slipper gå längre den här gången. Jag känner mig redo för barn nr 2. Eller ja, vi har lite att göra i helgen men efter söndag eftermiddag så är det fritt fram. Haha! Har inget hänt till slutet av nästa vecka tänker jag åka till Mona, hon är massös och vill gärna prova ett par punkter som masseras när en person vill få förlossningen att starta. Det hade ju varit grymt roligt att prova. 🙂

Alde är på dagis 9-15 på dagarna och det är så skönt. Hon kommer hem och är glad, hon har busat och ätit så det är bara att roa henne ett tag och fixa middag sen är Lars hemma och kan hjälpa till. Igår lastade Lars en släpkärra med skräp och i kväll så får han åka och slänga, känns fantastiskt att bli av med skräp som vi samlat på oss under sommaren. Och medan Lars lastade så satt jag och fikade med grannarna, och Alde lekte med Albin (3½ år) och Hilda (3 år i december), där har vi fördelen med att bo i ett radhus område. Men jag känner mig färdig med att bo i stan. Mer om detta en annan dag, det finns planer men inget jag delar med mig av än.

Så nu ska jag ta tag i dagens heta fråga, vad i all världen ska jag laga för middag ikväll.

Lämna en kommentar