Vila med treårstrots?

Ja det kan funderas på… Jag är nu höggravid och är hemma med Alde som nu har slagit till med att starta sin treårstrots på riktigt. Tålamodet jag brukar ha är som bortblåst. Värmen och graviditeten tar på mig ordentligt nu, fötterna blir som bollar på kvällarna. Jaja, det är ju inte så att jag inte klarar mig men ibland så behöver jag få klaga lite, det hör ju människan till. 🙂

Helgen som gick så var vi uppe i ett gammalt torp i Värmland, ligger i närheten av Lundsberg. Det är Lars familjs torp och det är väldigt mycket att fixa med där uppe. Men innan taket är fixat så tänker jag inte lägga ned så mycket tid på att fixa. Det här gången tog jag med mig min pappa. Vi hade en gård med mjölkkor och en massa mark förut så han har bra koll på hur avverkning ska ske. Så under helgen har han och Lars fällt gran som har skuggat huset. Det är fortfarande mycket kvar att fälla men det gjorde en del med det som vi tog ned nu.
Själv var jag mest stilla, min ischiasnerv fastnade och jag gick omkring och haltade. Så tråkigt, jag blir så rastlös. Men nu kommer vi inte att åka upp något mer i år, nu är det ju bara ca 6 veckor kvar till förlossning och efter medeltidsveckan på Gotland nästa vecka så kommer jag inte att vilja åka något mer.
V 33 då börjar min vila. Vi har en fantastisk tur så har en förskola som ser till våra behov. De kommer att ta Alde så mycket som jag känner att jag behöver fram till förlossningen. Så då kommer jag att kunna ta allt i min takt, dessutom vila när jag vill. Hoppas inte bebisen kommer allt för tidigt så jag inte hinner ta igen mig innan. 🙂 Alde var 8 dagar tidig.

Nej nu är det dags att aktivera barnet igen. Vi sov ända till klockan 9 i morse så idag är första dagen någonsin som hon inte sover mitt på dagen. Så just nu kollar vi lite på film för att ta det lite lugnt innan vi ska ut och busa med grannbarnen igen. Och vi vuxna får ta en fika. Ibland är det väldigt trevligt med radhus. 🙂

Lämna en kommentar