Vecka 32

Den här veckan är speciell. Nästan varje år v 32 så är vi på Gotland och besöker Medeltidsveckan. Det har blivit en stående punkt under vår semester. Och i år är det här den sista semester veckan. När vi kommer hem så ska jag fixa det sista och vila inför kommande förlossning.

Trix

Men just i detta nu så finns det inte så mycket som kan få oss ur balans. Alde springer och leker med de andra barnen (vi känner fler familjer som är här), hon är barfota, hon är skitig och för det mesta glad. Hon springer, busar, kastar sten i vattnet, träffar hundar, hon är helt enkelt väldigt glad. Vi har en liten skrinda som vi har med oss, där kryper hon in och sover middag eller bara myser om hon känner för det. Och idag har hon ätit hur mycket mat som helst, jag funderar på vart det tar vägen någonstans…

Just nu så sitter jag vid köksbordet i den lägenhet som vi hyr denna veckan, Alde ligger och sover, Lars är ute med våra vänner. Jag har fönstret öppet och hör musik (säckpipa, skalmeja, vevlira och trummor) från Bistra Haren, en medeltida krog med långbord utomhus under deras väldiga valnötsträd. Människor skrattar, roar sig och äter god mat. Det är härliga ljud att slappna av till.
Annars har vi haft en långsam dag, tagit allt i vårt tempo. Jag har inte vilat under dagen idag och känner mig sugen på att besöka kudden ganska snart. Fötterna är svullna, ryggen är trött och ögonen vill slutas för en stund. Ska ta mig lite te och smörgås innan.

Bara fogarna håller ihop så kommer den här veckan att bli helt fantastisk.

Lämna en kommentar